Review: Ralph breaks the internet

Bron: imdb.com

Ralph is terug van weggeweest en deze keer gaat hij uit de oude videogame wereld en het internet op. In 2012 werd ik positief verrast door de film ‘Wreck-It Ralph’ en ik keek daarom uit om met de jongens dit tweede deel te kijken. Deze Kerstvakantie gingen we naar de bioscoop en dit is onze review van Ralph breaks the internet.

Ben ik de enige persoon die van een oude arcadegames hou?

De Kerstvakantie betekent voor de jongens tijd om lekker uit te rusten. Met uitrusten bedoelen ze op hun Ipad of telefoon games spelen of filmpjes kijken op Youtube. Een bioscoopfilm waar het internet centraal in staat, lijkt mij de ideale manier om ze niet de hele dag achter dat kleine schermpje van de Ipad en hun telefoon te laten zitten. Diego is van te voren sceptisch, want wie is die Ralph eigenlijk. Joshua is ook niet al te enthousiast en hij heeft Wreck-It Ralph nog wel op school gezien. Ik vraag mij daarom af of ik de enige persoon in huis ben die een film over een jarentachtig arcadegame nog leuk vindt.

Altijd hetzelfde doen, is wel een beetje saai

In Ralph breaks the internet gaat het goed met Ralph. Samen met zijn vriendinnetje, Vannelope, heeft hij een ideaal leven. Vannelope deelt echter dit gevoel niet in zijn geheel. Ze wil meer spanning. Om meer spanning te krijgen probeert Ralph iets nieuws te creëren in het spel van Vannelope, Sugar Rush. Helaas gaat er iets kapot, hoe kan het ook anders met Wreck-It Ralph en moeten Ralph en Vannelope het internet op om het gewenste onderdeel te krijgen.

Spanning, leerzaam en humor, wat wil een kind nog meer?

De uitleg van het internet is in deze film naadloos geïntegreerd, echt súper gedaan. Naast dat deze film een leuk verhaal is, is de film nog leerzaam ook. Ik weet echter niet of de jongesn (9 en 10 jaar oud) dit leerzame oppikken. ik zie ze in ieder geval genieten tijdens de film. Joshua, die de laatste tijd een film vaak met een ‘midden’ scoort, komt na Ralph breaks the internet terug met ‘Wat een goede film!’. Hij vindt het verhaal spannend, het internet vindt hij interesant. Diego vindt de spanning goed aanvoelen en de humor mag er ook zijn.

Waarom nou iedere keer die grote aap in een arcade film?

Ik kan deze mening met ze delen. Er zit genoeg spanning in het verhaal, omdat het gewenste onderdeel niet zo makkelijk te bemachtigen is. De spanning in deze film houden is knap, want er is niet een kwade genius die Ralph en Vannelope in de weg zit. De humor vind ik oke, maar het is geen super grappige film. Dat is trouwens niet perse erg. De enige opmerking die ik op de film Ralph breaks the internet heb, is dat de film op een gegeven moment wel heel een clichématig is. We hebben een prinses, het gaat om een oude arcadegame, er is een groot gebouw, laten we die grote aap in de film opnemen.

Conclusie

Dat laatste zorgt er voor mij voor dat Ralph breaks the internet niet een super film is, maar een mooie film is om in de Kerstvakantie te bezoeken. De jongens hebben helemaal geen opmerkingen over deze film én zij zijn natuurlijk de expert in het kinderfilm genre.

Dit vinden we goed aan de film:

• De film is spannend en bevat humor
  • De film is leerzaam